هوانوردی و آسمان گردی

هوانوردی و آسمان گردی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هوانوردی و آسمان گردی و آدرس aerospaceeng.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قسمتهای اصلی تشکیل دهنده ی بدنه هواپیما
هواپیما دارای 3 محور عمود بر هم است که عبارتند از :
1 - محور طولی
2- محور عرضی
3- محور عمودی

1- محور طولی از نوک تا دم هواپیما امتداد داشته و حرکت حول آن را رول یا غلتش میگویند. که توسط شهپرها صورت می گیرد و حرکت شهپرها عکس همدیگرند.
2- محور عرضی که به طور جانبی و عمود بر محور طولی بوده و حرکت حول آنرا پیتچینگ میگویند که توسط سکان افقی متحرک در دم هواپیما صورت می گیرد... 


 3- محور عمودی که بر 2 محور قبل عمود بوده و حرکت حول آنرا یاوینگ یا حرکت به سمت چپ و راست گویند که توسط رادر یا سکان عمودی متحرک صورت میگیرد. 

4 نیروی مهم وارد بر هواپیما در حین پرواز عبارتند از لیفت و درگ و وزن و تراست .علاوه بر فرامین اصلی فرامین کمکی دیگری داریم بنام های فلاپ و تب که انواع مختلفی دارند. که انواع فلاپها به 2 دسته تقسیم میشن 1- فلاپهایی که در لبه فرار نصب میشند 2- فلاپهایی که در لبه حمله نصب میشند . فلاپهای لبه فرار شامل1- فلاپ ساده 2- جدا شونده3- زپ فلاپ 4- فلاپ فاولر ما شکاف هم داریم که جریانات نامنظم هوای روی بال را که ناشی از زاویه حمله زیاد میباشد برطرف میکند و باعث افزایش لیفت میشود. که 2 نوعند 1- شکاف ثابت 2- شکاف خودکار در رابطه با حرکت هواپیما که اگر فرمان کنترل به سمت راست پیچیده شود شهپرسمت راست به بالا و شهپر چپ به پایین کشیده میشود نیرویی در خلاف جهت حرکت شهپرها وارد شده و باعث حرکت هواپیما حول محور طولی میشود. اگر فرمان به عقب کشیده شود سکان افقی متحرک به بالا میرود و نیرویی در خلاف جهت یعنی بطرف پایین تولید میشود که در مقابل آن , گشتاور دماغه به طرف بالاحول محور عرضی میباشد اگر خلبان پدال سمت راست را فشار دهد پدال چپی به طرف عقب حرکت میکند و سکان عمودی متحرک یا رادر در جهت راست قرار میگیرند و یک نیرویی به سمت چپ تولید میشود و گشتاور ایجاد شده جلوی هواپیما یا دماغ یا نوز آنرا به طرف راست حول محور عمودی منحرف کرده . آلات دقیقهای زیادی هم در کاکپیت هواپیما داریم که مهمترین آنها در رابطه با پرواز عبارتند از1-سرعت نما که سرعت هواپیما را نسبت به هوا اندازه میگیرد 2- قطب نما 3- ارتفاع سنج 4- نشان دهنده سرعت عمودی که سرعت عمودی هواپیما را برحسب فوت بر دقیقه اندازه میگیرد و نشان دهنده زاویه بنک و چرخش هواپیما.و بقیه آلات دقیقها برای اندازه گیری مقدار سوخت یا روغن و.. درجه حرارت آن و فشار آن و میزان جریان سوخت و.... بکار میرود. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 5 ارديبهشت 1392 ] [ 15:24 ] [ Mehrnoosh ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 71710
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1