هوانوردی و آسمان گردی

هوانوردی و آسمان گردی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هوانوردی و آسمان گردی و آدرس aerospaceeng.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





یک هواپیما از سه قسمت اصلی تشکیل میشود (موتور – بدنه – سیستم رادیو کنترل) که مهمترین قسمت بدنه هواپیما است چون موتور و رادیو کنترل معمولا با تنوع زیادی در بازار به صورت آماده برای همه سایز های مختلف هواپیماها موجود است و این بدنه هواپیما است که در اختیار ما است البته انتخاب درست موتور و رادیو هم خیلی مهم هستند ولی بعدا درباره آنها مفصلا صحبت خواهیم کرد .

هواپیماها از نظر جنس بدنه کلا به چهار دسته اصلی تقسیم میشوند:

۱) بدنه چوبی

۲) کامبوزیت

۳) فوم

۴) ترکیبی ( بدنه ای مرکب از همه موارد بالا )


۱) بدنه چوبی:

هواپیما های بدنه چوبی که طرفداران بیشتری دارند از چوبی به نام بالسا (که از درختی به نام بالسا) تهیه میشوند، این چوب دارای وزن بسیار پایینی است . و در ضمن هیچ گاه نمیپوسد (حتی در آب) و قابلیت سمباده خوری آن بسیار عالی و به راحتی میتوان به آن شکل داد . و همچنین موقع برشکاری حتی به وسیله تیغ کاتر براحتی برش میخورد و قدرت آن در طول تارهای چوب عالی است. در ضمن با چسب چوب یا اپوکسی ( دوقلو ) و یا قطره ای قابل اتصال میباشد. چوب های بالسا در ابعاد مختلف استاندارد بر اساس اینچ و میلیمتر موجود هستند. که عمدتا در بازار ایران بصورت شیتهای ۱۰۰میلیمتر در ۱۰۰۰ میلیمتر و با قطر های از ۰.۵ میلیمتر تا ۲۰ میلیمتر یافت می شوند.

۲) بدنه کامپوزیت:

هواپیماهای با جنس کامپوزیت معمولا توسط شرکتهای سازنده و در تیراژ انبوه ساخته می شوند.


۳) بدنه فومی:

فوم (یونولیت) هم در ساخت هواپیمای مدل کاربرد زیادی دارد که از خصوصیات این جنس سرعت ساخت بالاتر آن میباشد و توسط ابزار هایی به نام (فوم کاتر) که توسط جریان برق کار میکند برش خورده و همچنین به وسیله سنباده به سادگی شکل می گیرد، یاد آور میشوم که یک هواپیمای فومی استحکام یک هواپیمای چوبی را ندارد. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 5 ارديبهشت 1392 ] [ 15:28 ] [ Mehrnoosh ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 71716
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1